گاز / شناسه خبر: 12264 / تاریخ انتشار : 1395/8/23 12:14
|
هفته آینده...

بهره‌برداری از سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی

مجری طرح فازهای ٢٠ و ٢١ گفت: سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی هفته آینده به طور کامل راه اندازی می شود.

نفت امروز / علیرضا عبادی، مجری طرح فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، در مراسم نصب سکوی فاز ٢٠ اظهار کرد: عملیات نصب سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی مردادماه امسال انجام شد.

 

به گزارش شانا، وی درباره نصب سکوی ٢٠ نیز گفت: سکوی فاز ٢٠ پارس جنوبی در موقعیت مخزنی خود نصب شده و بهمن ماه امسال راه اندازی می شود و با راه اندازی این سکو، برداشت از موقعیت مخزنی پارس جنوبی کامل خواهد شد و روزانه ٢٨,٤ میلیون مترمکعب گاز از این سکو برداشت و نهایتا با بهره برداری کامل از این فازها، در مجموع ٥٧ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی افزوده خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: هم اکنون حفاری ٢٢ حلقه چاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی به طور کامل پایان یافته است، دو خط لوله ٣٢ اینچ به طول ١٠٣ کیلومتر نیز برای انتقال گاز اجرا شده و عملیات آزمایش یکی از این خطوط در مراحل پایانی قرار دارد.
 
به گفته مجری طرح فازهای ٢٠ و ٢١، خط لوله فاز ٢٠ نیز اجرا شده که پس از آزمایش، فعالیت های تکمیلی آن انجام می شود و  براساس برنامه، همزمان با راه اندازی سکوی فاز ٢٠ پارس جنوبی، خط لوله انتقال گاز این سکو نیز به بهره برداری می رسد.
 
عبادی گفت: ردیف نخست پالایشگاه خشکی فاز ٢٠ پارس جنوبی با گاز فازهای ٦، ٧ و ٨ وارد مدار شده و تا پایان آبان ماه ردیف دوم نیز وارد مدار می شود و ردیف های سوم و چهارم پالایشگاه نیز به ترتیب آذرماه و دی ماه امسال وارد مدار می شوند.
 
وی ادامه داد: در بخش حفاری، سکو، لوله گذاری و پالایشگاه خشکی به ترتیب ٩٩,٥، ٩١، ٨٩ و ٨٩ درصد پیشرفت فیزیکی ثبت شده است.
 
مجری طرح فازهای ٢٠ و ٢١ یادآور شد: در مجموع تاکنون ٤,٥ میلیارد دلار برای اجرای این فازها هزینه شده و هم اکنون به طور کلی ٩٢ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پرونده فازهای ٢٠ و ٢١ تا پایان امسال بسته می شود.
 
 

کلیدواژه

گاز

پارس جنوبی

فازهای ٢٠ و ٢١

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها