نفت / شناسه خبر: 1221 / تاریخ انتشار : 1395/5/25 20:01
|

طرح تعیین حریم ایمنی خطوط و تاسیسات بخش خشکی نفت بررسی شد

پیرو بخشنامه نظام ایجاد طرح ها و پروژه های سرمایه ای شرکت ملی نفت ایران، طرح تعیین حریم ایمنی خطوط و تاسیسات بخش خشکی بررسی شد.

نفت امروز / به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، پیرو بخشنامه نظام ایجاد طرح ها و پروژه های سرمایه ای شرکت ملی نفت ایران، نخستین جلسه کمیته فنی ستاد با حضور نمایندگان مدیریت های امور مالی، توسعه منابع انسانی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، نظارت بر طرح های عمران مناطق نفت خیز، فناوری اطلاعات و ارتباطات و پژوهش و فناوری با هدف بررسی فنی و اقتصادی طرح ها و پروژه ها در ساختمان مرکزی سوم شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه، درخواست تامین اعتبار به منظور اجرای طرح "تعیین حریم ایمنی خطوط لوله و تاسیسات (در بخش خشکی) شرکت ملی نفت ایران از سوی مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست بود.
به گزارش معاونت نظارت بر بهینه سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، حوادث صنایع نفت و گاز همواره با شروع یک واقعه آغاز می شود. این وقایع می تواند شامل انفجار یا شکستن خط لوله، آسیب دیدگی مخازن یا وقوع واکنش های غیرقابل کنترل باشد و علاوه بر هرز‎روی مواد از منبع ذخیره و تحمیل خسارت های مالی، منجر به انتشار مواد در اطراف محل حادثه نیز شود.
این مواد غالبا دارای خصوصیات مخاطره آمیزی مانند سمیت یا اشتعال پذیری هستند که حوادث ثانویه ای مانند آتش سوزی، انفجار، مسمومیت و ... را در پی خواهد داشت. لذا، پیش بینی رفتار سیال بعد از رهایش و انتشار به منظور تخمین پیامدها و صدمات احتمالی ضروری است.
از سوی دیگر، ضرورت تدوین مستندات قانونی و حقوقی در خصوص "حریم ایمنی خطوط لوله و تاسیسات نفت و گاز" در سطح این شرکت جهت پاسخگویی به مراجع قانونی نیز وجود دارد.
در پایان این نشست، ریاست کمیته فنی ستاد، با توجه به نقطه نظرات اعضای حاضر در جلسه مقرر کرد، شرح کار پیشنهادی از سوی مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست تکمیل شود و در جلسه آتی مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
منبع: nioc

کلیدواژه

نفت

حریم ایمنی خطوط و تاسیسات بخش خشکی نفت

بخشنامه نظام ایجاد طرح ها و پروژه های سرمایه ای شرکت ملی نفت ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها