گاز / شناسه خبر: 12130 / تاریخ انتشار : 1395/8/8 11:37
|

برگزاری دوره‌ آموزشی قرارداد کار، قوانین و مقررات در مجتمع گاز پارس جنوبی

دوره‌ی آموزشی قرارداد کار، قوانین و مقررات ویژه‌ی مدیران، سرپرستان و کارشناسان ناظر بر پیمان‌ها در مجتمع گاز پارس جنوبی در محل سالن آموزش ستاد برگزار گردید.

نفت امروز / به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، دوره‌ى آموزشی قانون کار، قوانین و مقررات با حضور مهدی عبدالهی به عنوان کارشناس قانون کار و مدرس این دوره و کارشناسان حوزه نظارت بر پیمان‌ها در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد. 

 
مهدی عبدالهی، کارشناس قرارداد کار و مدرس این دوره با اشاره به مشمولین قانون کار عنوان داشت: از احاظ قانون کار، کارگران مشمول این قانون کار کلیه‌ی اشخاص حقیقی هستند که در ازاء دریافت اجرت به دستور و به حساب شخص حقیقی یا حقوقی دیگری انجام یک فعالیت جسمی و یا فکری را عهده دار بوده و در مشمول مقررات استخدامی خاص، مصوب قوه‌ی قانون‌گذاری و یا مصوب مرجع از قوه‌ی مزبور نیز قرار نداشته باشند. 
 
وی در ادامه به موضوع قرارداد کار و حق‌السعی پرداخت و خاطرنشان کرد: کلیه‌ی دریافت‌های قانونی به کارگر به اعتبار قرارداد کار اعم از مزد یا حقوقی، عائله مندی، هزینه‌ى مسکن، خواربار، ایاب و ذهاب، مزایای غیر نقدی را حق‌السعی می‌نامند. 
 
مدرس این دوره به طبقه‌بندی مشاغل نیز اشاره نمود و عنوان داشت: طبق دستوالعمل‌های اجرایی کلیه‌ی پیمانکاران اعم از حقیقی یا حقوقی با هر نوع فعالیت و هر تعداد کارگر مشمول اجرای طرح طبقه بندی مشاغل می‌باشند. 
 
عبدالهی به مهمترین دستاوردهای این دوره اشاره نمود و گفت: مشکلات و کمبودهایی که از سوی پیمانکاران وجود دارد به ناظرین پیمان‌ها انتقال داده شد و در راستای قانونمند کردن حقوق و مزایای کارگران گام‌های بلندی برداشته شد. 
 
مدرس دوره‌ی آموزشی قرارداد کار در پایان در مورد موضوع عنوان شغل افزود: مجموعه وظایف و مسئولیت‌های که به عنوان یک رشته شغل خاص شناخته می‌شود که توسط شورای امور اداری تعیین می شود. 

کلیدواژه

پارس جنوبی

قوانين و مقررات

دوره‌ آموزشی قرارداد كار

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها