پالایش و پخش / شناسه خبر: 1197 / تاریخ انتشار : 1395/5/24 14:29
|
مهندس فرهنگ خبر داد:

تولید 2 هزارتن LPG در تیرماه امسال در پالایشگاه فجر جم

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم گفت: در تیرماه گذشته علیرغم عملیات گسترده تعمیرات اساسی بیش از یک میلیارد و 650 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه تولید شده است.

نفت امروز /به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم، هادی هاشم زاده فرهنگ بیان کرد: در سال جاری تعمیرات اساسی دو واحد شیرین سازی به صورت همزمان برای اولین بار در تاریخ پالایشگاه در حال انجام است و در عین حال تولید گاز پالایشگاه و ارسال آن به خط لوله سراسری نیز به خوبی صورت می گیرد.

 وی ادامه داد: در تیرماه سال جاری این شرکت همچنین نزدیک به 600 هزار بشکه مایعات گازی تولید داشته است که پس از ذخیره در مخازن از طریق یک خط لوله برای بارگیری به پایانه صادراتی میعانات گازی این شرکت در بندر سیراف ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم وجود این پایانه صادراتی را نیز برای پالایشگاه بسیار حیاتی دانست و تصریح کرد: میعانات گازی شرکت از طریق این پایانه یا به کشورهای دیگر صادر می شود و یا به عنوان خوراک پتروشیمی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در تیره ماه گذشته نزدیک به دو هزار تن گاز مایع (LPG) در پالایشگاه فجر جم تولید شده است که این مایعات نیز توسط تانکرهای حمل سوخت برای استفاده در مراکز مورد نیاز بارگیری می شوند.

پالایشگاه گاز فجر جم یکی از بزرگترین پالایشگاههای گازی کشور محسوب می شود که نزدیک به 15 درصد گاز مصرفی کشور را تامین می کند.

 

 

 

کلیدواژه

پالایش

فرهنگ

فجر

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار