نفت / شناسه خبر: 115276 / تاریخ انتشار : 1398/7/22 09:38
|

در نشست آتی اوپک چه خبر است؟

دبیر کل اوپک گفت:« کاهش بیشتر تولید نفت یکی از گزینه‌های اوپک و متحدان آن در ماه دسامبر است».

نفت امروز / دبیرکل اوپک گفت کاهش بیشتر تولید نفت یکی از گزینه‌های اوپک و متحدان آن در ماه دسامبر است. اوپک رشد اقتصادی کند تر و تقاضای پایین تر نفت را برای سال آینده پیش بینی می کند.

اوپک، روسیه و سایر تولید کنندگان در ائتلافی با نام اپک+  از اول ژانویه ۲۰۱۹ تولید خود را ۱.۲ میلیون بشکه پایین آورده‌اند تا از بازار حمایت کنند. این قرارداد تا مارس ۲۰۲۰ ادامه دارد و تولیدکنندگان در پنجم و ششم دسامبر برای سیاستگذاری جدید دیدار می کنند.

 محمد بارکیندو در کنفرانس لندن گفت:«تمام گزینه ها باز هستند و تصمیم قاطع و مثبت برای ثبات بازار در ۲۰۲۰ گرفته می شود».

 قیمت نفت پس از اختلال  در عرضه آن در سال جاری مخصوصاً حمله به تاسیسات نفتی عربستان در ماه گذشته، افزایش چندانی نیافت. این حملات بیش از نیمی از تولید نفت این کشور را از بین برد.

 نگرانی در مورد ضعف اقتصاد جهان و تقاضای نفت به خاطر بی ثباتی هایی مانند برگزیت و جنگ تجاری آمریکا و چین بر عرضه پایین آن سایه افکنده است.

 در حالی که طی نشست های گذشته اوپک و متحدانش در جولای، در مورد عرضه نفت برای ۹ ماه آینده تصمیم‌گیری شده است ولی نشست بعدی در وین دورنمای بلند مدت تری خواهد داشت.

 بارکیندو گفت:« با نزدیک شدن به دسامبر، اطلاعات واقعی برای ۲۰۲۰ را به دست می‌آوریم که به ما امکان بررسی ترتیبات فعلی و تصمیم‌گیری در مورد سیاست کل سال را میدهد».

اوپک روز پنجشنبه به طور جداگانه گزارش ماهانه بازار نفت را منتشر کرد و طی آن پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ تا ۳ درصد نسبت به ۳.۱ درصد قبلی پایین آورد. به نظر می رسد شتاب کند رشد اقتصادی در آمریکا در ۲۰۲۰ هم ادامه داشته باشد.

 او در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس سالانه نفت و پول، لحنی خوشبینانه تر داشت و گفت اطلاعات مربوط به ۲۰۲۰ مقدماتی است و می تواند افزایش یابد.

 اوپک پیش‌بینی خود در مورد تقاضای جهانی نفت را در ۲۰۲۰ تغییری نداد و روی همان ۱.۰۸ میلیون بشکه در روز نگه داشت.

 عرضه تولید کنندگان غیر اوپک ۲.۲ میلیون بشکه در روز بیشتر خواهد شد که فشار بر اوپک و متحدانش را برای دوری از عرضه اضافی نفت به بازار در سال آینده افزایش می دهد.

Reuters

کلیدواژه

اوپک

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها