نفت / شناسه خبر: 115247 / تاریخ انتشار : 1398/7/20 16:56
|

شرارت در آبراه‌های بین‌المللی بدون پاسخ نمی‌ماند

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی گفت: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی که با هدف ناامن‌سازی رفت‌وآمد شناورهای تجاری انجام می‌شود، بدون پاسخ نخواهد ماند.

نفت امروز /به نقل از دبیرخانه شورای‌ عالی امنیت ملی، امیر دریابان علی شمخانی، با اشاره به حمله موشکی بامداد جمعه به نفتکش ایرانی در دریای سرخ گفت: کمیته ویژه بررسی موضوع حمله به شناور سابیتی که در نزدیکی سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ هدف دو موشک قرار گرفت، تشکیل شده و گزارش آن به‌زودی برای تصمیم‌گیری به مراجع مسئول ارائه می‌شود.

وی افزود: با بررسی تصاویر ویدیویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع‌آوری شده، سرنخ‌های اصلی این ماجراجویی خطرناک به دست آمده است.

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی به اقدام‌های تخریبی دیگری که در ماه‌های گذشته علیه نفتکش‌های ایرانی هپینس و هلم در دریای سرخ صورت پذیرفته اشاره کرد و گفت: ناامن‌سازی آبراه‌های بین‌المللی، مخاطرات نگران‌کننده‌ای را برای اقتصاد جهانی به دنبال خواهد داشت و مسئولیت عواقب آن متوجه برنامه‌ریزان، مجریان و پشتیبانی‌کنندگان این‌گونه اقدام‌های تحریک‌آمیز است.  

نفتکش ایرانی SABITI متعلق به شرکت ملی نفتکش (NITC) صبح دیروز (جمعه، ۱۹ مهرماه) در دو انفجار جداگانه در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی رخ داد، دچار انفجار در بخش بدنه شد.

کلیدواژه

امیر دریابان علی شمخانی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها