نفت / شناسه خبر: 115240 / تاریخ انتشار : 1398/7/20 10:42
|

تحریم‌های آمریکا، سیستم حمل‌و نقل نفت را مختل کرد

آمارها نشان می‌دهد، با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلانرخ کشتیرانی را برای حمل نفت مخصوصاً به آسیا افزایش داده است و باعث بروز اختلال در این روند شده است.

نفت امروز /این روزها افزایش تعرفه کشتی‌های حامل نفت سبب بروز برخی مشکلات در سیستم حمل و نقل و ارسال نفت به مقاصد مصرف کننده نفت شده است؛ به گزارش رویترز یکی از  علل مهم بروز  این اختلال اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا که یکی از  قطب های مهم صادرکننده نفت بودن است.

رویترز در گزارش اخیر خود نوشت: ۳۰۰ نفتکش در جهان متوقف شده اند چون شرکت ها از نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا می‌ترسند. به این ترتیب نرخ حمل و نقل با کشتی به بالاترین حد رسیده است.

طبق اطلاعات ریفینیتیو ایکون ،این تحریم ها ۳ درصد کل ناوگان نفتکش های جهان را از بازار خارج کرده است و نرخ کشتیرانی را برای حمل نفت مخصوصاً به آسیا افزایش داده است.

یک تاجر نفت خام در آسیا گفت نرخ کشتیرانی رکورد شکن شده است و مردم نگران هزینه باربری با کشتی هستند.

یونیپک، بخش تجاری شرکت بزرگ سینوپک چین، شرکت ترافیگورای سوئیس، شرکت ایکوینر و اکسون موبیل  ۲۵۰ نفتکش مخصوص نفت خام و محصولات نفتی را که در سال گذشته نفت ونزوئلا را حمل کرده بودند، رد کردند.

 شرکت های نفتی همچنین ۴۳ نفتکش متعلق به شرکت کاسکوی چین را کنار گذاشتند. آمریکا ماه گذشته دو واحد از شرکت کشتیرانی کاسکو را به اتهام حمل عامدانه نفت خام ایران تحریم کرد.

شرکت دالیان کاسکو همچنین مالک ۳ درصد از ناوگان نفتکش های بسیار بزرگ است و نبود کشتی های آن عامل اصلی افزایش نرخ کشتیرانی بوده است. نرخ حمل نفت و محصولات نفتی با کشتی طی دو هفته گذشته به بالاترین حد رسیده است.

 اختلال های به وجود آمده توسط حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان و ممنوعیت حرکت کشتی هایی که سال گذشته نفت ونزوئلا را هم کرده‌اند، بازار نفتکش ها را راکد کرده است. تخمین زده می‌شود که ۲۳ نفتکش بسیار بزرگ دیگر از ناوگان خارج شوند تا تجهیزات کاهش آلایندگی در آنها نصب شود و بتوانند از ژانویه ۲۰۲۰ طبق قوانین جدید دریانوردی جهان فعالیت کنند.

Reuters

 

 

کلیدواژه

حملو نقل نفت

تحریم کشتی های حمل کننده نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها