نفت / شناسه خبر: 115209 / تاریخ انتشار : 1398/7/15 12:38
|

سبد محصولات پتروشیمی متنوع می‌شود

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تنوع محصولات پتروشیمی ایران با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی افزایش می‌یابد.

نفت امروز / به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی‌اصغر گودرزی‌فراهانی با اشاره به اینکه همه طرح‌های در حال اجرای صنعت پتروشیمی براساس پیشرفت فیزیکی و پیش‌بینی زمان راه‌اندازی در قالب طرح‌های جهش دوم و سوم تقسیم‌بندی شده‌اند، اظهار کرد: انتظار داریم که طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی که پیشرفت‌های بسیار خوبی نیز دارند تا پایان سال ۱۴۰۰ و در واقع تا پایان برنامه ششم توسعه به نتیجه برسند که براساس آن ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت بسیار مطلوب بعضی از طرح‌های جهش سوم صنعت پتروشیمی، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۴، جهش سومی در مقدار تولید محصولات پتروشیمی رخ می‌دهد که با تحقق آن ظرفیت تولید کحصولات پتروشیمی به سالانه ۱۳۳ میلیون تن خواهد رسید.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه تنوع محصولات پتروشیمی پس از بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و سوم پتروشیمی افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت، ادامه داد: تأمین نیاز داخل در اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و پس از تحقق این جهش‌ها می‌توان محصولات وارداتی با مصرف بالا را در داخل تولید کرد.

گودرزی‌فراهانی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزون بر دریافت خوراک از بالادست و تکمیل زنجیره و جلوگیری از خام‌فروشی، برای متنوع‌ کردن سبد محصولات صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش نیز گام برمی دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد محصولات اصلی تولیدی از ۹۰ محصول کنونی به ۱۰۵ محصول در پایان سال ۱۴۰۴ می‌رسد، گفت: : با متنوع‌ کردن محصولات سبد پتروشیمی، مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین‌دست پتروشیمی نیز تأمین می‌شود و و نیاز داخل به بعضی از محصولات مانند آکریلونیتریل که هم‌اکنون وارد می‌شود، تامین خواهد شد.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای مجتمع‌های پتروشیمی، گفت: ۲ برنامه برای مجتمع‌های پتروشیمی در دستور کار است؛ نخست تلاش می‌شود تولید مجتمع‌ها به ظرفیت اسمی برسند، دو اینکه از طرح‌های توسعه‌ای و ساخت واحدهای جدید با خوراک تولیدی خود مجتمع‌ها استقبال می‌شود و برای صدور مجوز اجرای آنها سختگیری نخواهد شد.

کلیدواژه

علی‌اصغر گودرزی‌فراهانی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها