نفت / شناسه خبر: 115206 / تاریخ انتشار : 1398/7/15 12:29
|

ابراز نگرانی اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباره تحریم‌ها

بیست و یکمین نشست وزارتی جی ‌یی‌سی‌اف در مسکو نگرانی خود را درباره اعمال قوانین و مقررات در خارج از قلمرو کشورها و اعتراض خود را درباره تحریم‌های اقتصادی یکجانبه‌گرایانه در بخش گاز...

نفت امروز /بیست و یکمین نشست وزارتی جی ‌یی‌سی‌اف در مسکو نگرانی خود را درباره اعمال قوانین و مقررات در خارج از قلمرو کشورها و اعتراض خود را درباره تحریم‌های اقتصادی یکجانبه‌گرایانه در بخش گاز، به ویژه علیه کشورهای عضو این نهاد، ابراز کرد.

به نقل از پایگاه اینترنتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف)، وزیران کشورهای عضو این مجمع همچنین درباره چالش‌های پیش روی صنعت گاز در قالب تضعیف اقتصاد جهانی به دلیل تنش‌های ژئوپولتیک، ابهام درباره سیاست‌گذاری انرژی و تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهای عضو این نهاد بین‌المللی که جلو آزادسازی ظرفیت بالای منابع گاز آنها را می‌گیرد، نگرانی خود را ابراز کردند.
در این نشست همچنین مقرر شد یوری سنتورین، دبیرکل کنونی این مجمع، از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی برای دو سال دیگر در این سمت خود ابقا شود.
طبق تصمیم اعلام شده در نشست سران سال ۲۰۱۷ میلادی جی‌یی‌سی‌اف در سانتاکروز در بولیوی، پنجمین نشست سران این مجمع نوامبر امسال در مالابو در جمهوری گینه استوایی برگزار می‌شود.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی‌یی‌سی‌اف در بیانیه پایانی بیست و یکمین نشست عادی خود در مسکو تصمیم گرفتند بیست و دومین نشست وزارتی عادی جی‌یی‌سی‌اف نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی در الجزایر برگزار شود.

شانا

 

کلیدواژه

نشست وزارتی جی ‌یی‌سی‌اف

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها