نفت / شناسه خبر: 115112 / تاریخ انتشار : 1398/7/2 13:33
|

متنوع‌سازی محصول و بازار در دستور کار پتروشیمی جم

مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار کرد: این شرکت تنوع‌ محصول و بازار را یکی از راهبردهای ارتقای مجتمع می‌داند و آن را در دستور کار قرار داده است.

نفت امروز /محمدرضا سعیدی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در نشستی خبری به حضور موثر پتروشیمی جم در بازارهای جهانی اشاره و اظهار کرد: این شرکت فروش داخلی و صادرات خوبی داشته است، هرچند در این مسیر شاهد تحولات خارج از اختیارات مانند فراز و فرود در نرخ محصولات پلیمری و کاهش قیمت این محصولات در بازارهای جهانی بودیم، اما از نظر میزان و کیفیت، برنامه تولید محقق شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با بیان اینکه به لحاظ تناژ حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد تولید پتروشیمی جم صادر می‌شود و در آینده نیز به دنبال توسعه آن هستیم، گفت: یکی از راهبردها در پتروشیمی جم توسعه بازار محصول به منظور توسعه گریدهای جدید و بازارهای جدید است.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی جم در استراتژی رشد خود در چهار حوزه فعالیت کلیدی و راهبردی دارد، افزود: توسعه محصولات فعلی در بازارهای کنونی یکی از راهبردهاست و طبیعی است که در این حوزه افزایش سهم بازار، ظرفیت تولید و ارتقای کیفیت محصول نیز مدنظر است.

سعیدی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی جم محصولات جدید را با توجه به نیاز مشتری شناسایی و با توجه به آن محصولات جدید را تولید می‌کند، گفت: شناسایی بازارهای جدید نیز از دیگر راهبردهای در دستور کار این شرکت است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم افزود: متنوع‌سازی هم‌زمان در محصول و بازار در دستور کار این شرکت است تا زنجیره ارزش را در بالادست و پایین‌دست تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم به بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی در این مجتمع اشاره کرد و گفت: اکنون توانمندی‌های قدرتمندی در مجموعه وجود دارد و در درجه نخست بر توانمندی‌های پتروشیمی جم اتکا داریم و در مرحله بعد بر شرکای داخلی تمرکز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تحریم اگرچه خوشایند نیست، اما می‌توان به آن به‌عنوان فرصت نگریست، اظهار کرد: تحریم می‌تواند برای توسعه مجموعه‌های داخلی کمک‌کننده باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم به فروش اعتباری محصولات در بورس کالا اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موضوعات مهم توجه به صدای مشتری است و از آنجا که مشتریان پایین‌دستی دچار محدودیت‌ها و مشکلاتی هستند، برای رفع مسئله پایین‌دستی تلاش و استقبال می‌کنیم که در این حوزه کمکی به پایین‌دستی‌ها داشته باشیم.

سعیدی به عرضه ارز پتروشیمی جم در سامانه نیما اشاره کرد و افزود: مانند تمام پتروشیمی‌های دیگر بر اساس قانون و مقررات ارز حاصل از فروش خارجی را در سامانه نیما عرضه می‌کنیم.

وی گفت: در برنامه‌های خود ارتقای وضعیت پتروشیمی جم در بازار سرمایه و کسب‌وکار را در دستور کار داریم.

شانا

کلیدواژه

مدیرعامل پتروشیمی جم

محمدرضا سعیدی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها