نفت / شناسه خبر: 105026 / تاریخ انتشار : 1398/6/11 10:24
|

مجادله آمریکایی ها و چینی ها، نفت را ارزان کرد

حواشی تعیین تعرفه‌های جدید آمریکا و چین علیه صادرات یکدیگر از یک سو، و افزایش نگرانی‌ها و در نتیجه افزایش تقاضا از سویی دیگر،قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

نفت امروز /قیمت امروز نفت با تاسی از وضع تعرفه ۱۵ درصدی روی واردات کالاهای چینی توسط آمریکا  ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید وبهای معاملات آتی نفت آمریکا با دو سنت کاهش، به ۵۵ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید.

همچنین گفتنی است، واشنگتن از روز یکشنبه وضع تعرفه ۱۵ درصدی روی واردات کالاهای چینی شامل کفش، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های صفحه تخت را آغاز کرد. همزمان پکن نیز وضع تعرفه‌های جدیدی روی واردات نفت آمریکا را آغاز کرد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، اعلام کرده که مقامات هر دو طرف اواخر ماه جاری برای مذاکرات تجاری دیدار خواهند کرد.

ترامپ در توییتر نوشت: هدف وی کاهش وابستگی آمریکا به چین است و مجددا از شرکت‌های آمریکا خواست تامین‌کنندگان دیگری خارج از چین پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، پکن روی واردات نفت خام آمریکا پنج درصد تعرفه وضع کرد و به این ترتیب نفت آمریکا برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان در بیش از یک سال قبل، هدف انتقام‌جویی تجاری قرار گرفت.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر گفت: تا زمانی که ابهامات تجاری ادامه دارد برای نفت دشوار خواهد بود نگرانی‌ها نسبت به تهدیداتی که متوجه تقاضای جهانی است را نادیده بگیرد.

در این بین نتایج نظرسنجی هفته گذشته رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در اوت برای نخستین بار در سال میلادی جاری افزایش پیدا کرده و اعضای این گروه ۲۹.۶۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده‌اند که ۸۰ هزار بشکه در روز بالاتر از آمار ژوییه بوده است. اما گزارش شرکت خدمات انرژی "بیکرهیوز" نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته ۱۲ حلقه کاهش پیدا کرده و به ۷۴۲ حلقه رسیده که نشان‌دهنده کندی روند رشد تولید این کشور در ماه‌های آینده است.

OilPrice

کلیدواژه

قیمت نفت

نفت ارزان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها