نفت / شناسه خبر: 104963 / تاریخ انتشار : 1398/6/3 12:59
|

حفاری ۱۲۴ حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه یکساله شرکت ملی حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در یک سال اخیر، حفاری ۱۲۴ حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه این شرکت ثبت شده که از این تعداد، یک حلقه اکتشافی، ۵۲ حلقه توسعه‌ای - توصیفی و ۷۰ حلقه تعمیری - ...

نفت امروز /مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در یک سال اخیر، حفاری ۱۲۴ حلقه چاه نفت و گاز در کارنامه این شرکت ثبت شده که از این تعداد، یک حلقه اکتشافی، ۵۲ حلقه توسعه‌ای - توصیفی و ۷۰ حلقه تعمیری - تکمیلی بوده است.

به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی شب گذشته (شنبه، دوم شهریورماه) در یک برنامه تلویزیونی افزود: در این مدت ۱۷۰ هزار و ۲۷۰ متر حفاری چاه‌ها به ثبت رسید و این در حالی است که متراژ حفاری جهت‌دار و افقی که تخصص ویژه می‌خواهد ۲۶ هزار و ۸۱۰ متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه خدمات ویژه حفاری شامل نمودارگیری، چاه‌پیمایی و نمودارگیری از سیال حفاری و خدمات فنی حفاری، اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمان‌کاری، تزریق‌پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته، حفاری با هوا و حفاری به روش فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره‌دهی چاه است، گفت: شمار عملیات خدمات ویژه و فنی حفاری نیز در این مدت ۶ هزار و ۴۲۲ مورد بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ورود این شرکت به پروژه‌های میدان‌محور که در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید از سوی شرکت ملی نفت ایران تدوین و به شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ شده است، ادامه داد: تاکنون اجرای دو پروژه در طرح توسعه میدان‌های نفتی گچساران و نفت‌شهر به ملی حفاری واگذار شده و این شرکت با شماری از شرکت‌های بخش خصوصی نیز در این زمینه مشارکت دارد.

وی تداوم همکاری با مراکز علمی و پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان و صنعتگران داخلی در جهت ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در حفاری را از اقدام‌های اجرایی شرکت در همسویی با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان و با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید تصریح کرد: این روند امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

موسوی توجه به امکانات رفاهی کارکنان از جمله در بخش‌های فرهنگی و ورزشی و حضور موثر این شرکت در انجام مسئولیت‌های اجتماعی را بخشی دیگر از فعالیت‌های شرکت معرفی کرد و گفت: اولویت نخست برنامه‌های این شرکت پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت در زمینه عملیات حفاری و ارائه خدمات جانبی فنی و مهندسی مربوط به این بخش است.

وی با اشاره به برخورداری شرکت ملی حفاری ایران از حدود ۱۵ هزار نفر  متخصص، کارشناس و کارکنان مجرب و کارآمد و در تملک داشتن ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی و تجهیزات روزآمد خدمات یکپارچه که مشتمل بر ۲۰ تخصص خاص می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون ۶۹ درصد عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز و ۶۰ درصد خدمات جنبی در کشور  به‌وسیله این شرکت ارائه می‌شود.

موسوی به چهار دهه فعالیت شرکت در عرصه صنعت حفاری در ایران اشاره و گفت: تعداد قابل توجهی از  متخصصان و کارشناسان بخش خصوصی فعال در صنعت حفاری از دانش‌آموختگان مرکز آموزش تکنولوژی حفاری و از میان کارکنان این شرکت هستند و این از افتخارات شرکت ملی حفاری است که به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در زمینه پرورش نیروهای مستعد در صنعت حفاری نقش برجسته‌ای داشته است.

کلیدواژه

سیدعبدالله موسوی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها