نفت / شناسه خبر: 104955 / تاریخ انتشار : 1398/6/2 11:48
|

نفت متعلق به ملت ایران است و عواید آن به ملت باز می‌گردد

معاون اول رئیس جمهوری گفت: نفت متعلق به ملت ایران است و توسط وزارت نفت یا بخش خصوصی به هر طریقی که فروخته شود عواید آن به ملت ایران باز می‌گردد و برای توسعه و آبادانی کشور هزینه می‌شود.

نفت امروز /به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، روز پنجشنبه (۳۱ مردادماه) در آیین گشایش ورزشگاه ۵ هزار نفری شهدای نوشهر با تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب به برکت خون شهدای ترور و ایستادگی ملت ایران پابرجا مانده است و به مسیر خود در جهت استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که آمریکا همه امکانات ماهواره‌ای، هوایی و دریایی خود را به‌کار گرفته تا یک نفتکش ایرانی را تعقیب کند و ببیند که نفتش را کجا می‌خواهد بفروشد، البته این اقدام‌ها از سویی مایه خوشحالی است تا ملت ایران ببینند که آمریکایی‌ها برای مقابله با آنها به چه رذالتی افتاده‌اند.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اگر ادعا کنند این نفتکش متعلق به سپاه پاسداران است شاید مردم ایران با آنها همراهی کنند، اما اشتباه می‌کنند و دروغ می‌گویند. نفت متعلق به ملت ایران است و توسط وزارت نفت یا بخش خصوصی به هر طریقی که به فروش برسد عواید آن به ملت ایران باز می‌گردد و برای توسعه و آبادانی کشور هزینه می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: به هر جای ایران که نگاه کنید می‌بینیم که کارگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ در حال ساخت هستند. سال ۹۲ وقتی کار توسعه را در میدان مشترک پارس جنوبی آغاز کردیم برداشت روزانه گاز طبیعی از این میدان ۲۷۶ میلیون مترمکعب بود، در حالی که کشور قطر از این میدان مشترک روزانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب برداشت می‌کرد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: این در حالی بود که در پایان کار دولت اصلاحات برداشت ایران و قطر از این مخزن برابر شده بود، اما در سال‌های پس از آن تا سال ۹۲ چنین فاصله‌ای بین برداشت این دو کشور از این مخزن مشترک ایجاد شده بود. در دولت یازدهم و دوازدهم با وجود تحریم‌ها با بهره‌برداری از حدود ۱۱ فاز میدان پارس جنوبی امروز به جایی رسیدیم که باز هم برداشت دو کشور به سطح برابر رسیده است.

وی افزود: در حالی که ایران یکی از بزرگ‌ترین وارد کنندگان بنزین بود امروز بدون هیچ تغییری در قیمت و نحوه فروش بنزین به صادرکننده این محصول تبدیل شده‌ایم؛ در سال ۹۲ مجموع تولید بنزین کشور ۵۲ میلیون لیتر در روز بود، اما این مقدار به‌طور میانگین به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اگر فروش نفت ایران را تحریم کنند ایران به زانو در خواهد آمد، اما چنانکه مقام معظم رهبری تاکید کردند برای نجات از اقتصاد نفتی به تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی رو آوردیم و امروز از این طریق از سد تحریم‌های نفتی نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

 

کلیدواژه

معاون اول رئیس جمهوری

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها