نفت / شناسه خبر: 104949 / تاریخ انتشار : 1398/6/2 11:05
|

استفاده آمریکا از حربه تهدید برای توقف نفتکش ایرانی آدریان دریا

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پس از هشدار به کشورها در مورد ارئه خدمات به نفتکش ایرانی آدریان دریا گفت: «بخش کشتیرانی باید بداند که ما تحریم‌های آمریکا را به شدت اعمال می‌کنیم».

نفت امروز /به نقل از رویترز، آمریکا به شدت تحریم های خود برای جلوگیری از کمک بخش خصوصی به نفتکش ایرانی را برای عبور از مدیترانه سخت تر می کند .آمریکا خواستار توقیف این نفتکش بود.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پس از هشدار به کشورها در مورد نفتکش ایرانی گفت:« بخش کشتیرانی باید بداند که ما تحریم‌های آمریکا را به شدت اعمال می‌کنیم».

 اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان می دهد که نفتکش آدریان دریا که قبلاً به آن گریس۱ میگفتند آخرین بار به سمت یونان حرکت میکرده ولی نخست وزیر یونان اعلام کرد این کشتی عازم این کشور نیست.

 این مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت می کرد اخطار داد که آمریکا هر کسی را که مستقیم یا غیر مستقیم به این نفتکش کمک کند مجازات خواهد کرد.

«تمام اعضای بخش کشتیرانی باید درست رفتار کنند و اطمینان دهند که مستقیم یا غیر مستقیم با هیچ کشور تحریم شده ای معامله نمی‌کنند،تجارت با آنها را تسهیل نمی کنند یا کالا های تحریم شده را منتقل نمی کنند».

این کشتی ایرانی پس از پنج هفته توقیف به خاطر اتهام حمل نفت ایران به سوریه و نقض تحریم های اتحادیه اروپا، از جبل الطارق آزاد شد.

 بلافاصله پس از برداشته شدن دستور توقیف، یک دادگاه فدرال آمریکا دستور توقیف این نفتکش را به دلایل مختلف داد ولی جبل‌الطارق این دادخواست را رد کرد.

 تهران اعلام کرد هرگونه اقدام آمریکا برای توقیف دوباره این کشتی پیامدهای سنگینی خواهد داشت.

کلیدواژه

گریس۱

آدریان دریا

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها