نفت / شناسه خبر: 104948 / تاریخ انتشار : 1398/6/2 11:03
|

سرمایه ملی نفت نباید صرف هزینه های جاری دولت شود

نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به ضرورت قطع وابستگی بودجه از درآمدهای نفتی گفت: نفت یک سرمایه ملی و متعلق به تمامی نسل هاست نبایدصرف هزینه های جاری دولت شود بلکه باید در راستای ایجاد و توسعه...

نفت امروز /نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به ضرورت قطع وابستگی بودجه از درآمدهای نفتی گفت: نفت یک سرمایه ملی و متعلق به تمامی نسل هاست نبایدصرف هزینه های جاری دولت شود بلکه باید در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت ها به مصرف برسد.

محمد علی خطیبی در مصاحبه با رادیو با اشاره به اینکه منابع نفتی پایان پذیر هستند، افزود: وابستگی به منابع پایان پذیر به هیچ وجه منطقی نیست و در ضمن اقتصاد کشور را در برابر تکانه های داخلی و خارجی به شدت آسیب پذیر می کند.

وی اظهارداشت: برای درآمدهای پایدار و مطمئن در کشور باید فکر اساسی کرد و اقتصاد را از صادرات تک محصولی نفت نجات داد.

این کارشناس ارشد حوزه نفت و انرژی گفت: وابستگی بیش از اندازه کشور به درآمدهای نفتی باعث شده دشمنان از این نقطه ضعف استفاده و در مقاطع مختلف اقتصاد مملکت را تحریم کنند.

وی افزود: درآمدهای نفتی پایدار و مطمئن نیست از اینرو ضرورت ایجاب می کند دولتمردان با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد کشور را به سمت درآمدهای غیر نفتی پایدار سوق دهند.

خطیبی بیان داشت: درآمدهای پایدار در سایه رونق تولید، صادرات غیر نفتی، مالیات و بسیاری موارد دیگر حاصل می شود.

وی تاکید کرد: دولت یکبار برای همیشه باید بودجه مملکت را از درآمدهای نفتی جدا و بر اساس درآمدهای غیر نفتی مطمئن و پایدار تنظیم کند.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: جدا کردن درآمدهای نفتی از بودجه مستلزم یک اقدام انقلابی و جهادی است.

وی افزود: نفت یک سرمایه ملی و متعلق به تمامی نسل هاست نبایدصرف هزینه های جاری دولت شود بلکه باید در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت ها به مصرف برسد.

خطیبی اظهارداشت: وقتی دولت نیازهای خود را از طریق درآمدهای نفتی تامین می کند دیگر انگیزه جدی برای حمایت از تولید کنندگان نخواهد داشت.

وی در ادامه یادآورشد: اگر دست دولت از دلارهای نفتی کوتاه شود بدون شک برای تامین درآمدهای خود راهی جزء حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی نخواهد داشت بنابراین به نحو احسن از صنعتگران، کار آفرینان و فعالان اقتصادی در بخش های مختلف حمایت جدی خواهد کرد.

تسنیم

کلیدواژه

نماینده سابق ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها