نفت / شناسه خبر: 104947 / تاریخ انتشار : 1398/6/2 11:01
|

آمریکا دنیا را در نفت غرق می‌کند؟

یک موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرد اگر روند رشد تولید نفت آمریکا به همین منوال ادامه داشته باشد، تا پایان دهه آینده میلادی،میادین جدید نفت و گاز در آمریکا بیش از دو برابر میزان تولید فعلی عربستان سعودی...

نفت امروز /یک موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرد اگر روند رشد تولید نفت آمریکا به همین منوال ادامه داشته باشد، تا پایان دهه آینده میلادی،میادین جدید نفت و گاز در آمریکا بیش از دو برابر میزان تولید فعلی عربستان سعودی نفت تولید خواهند کرد.

به نقل از اویل پرایس، آمریکا می‌تواند طی دهه آینده دنیا را در نفت غرق کند که برای تلاش های جهان در رویارویی با تغییرات جوی یک فاجعه است.

 آمریکا قرار است ۶۱% کل تولید جدید نفت و گاز جهان را طی دهه آینده برعهده داشته باشد. آخرین گزارش گلوبال ویتنس نشان می دهد برای جلوگیری از تاثیرات مخرب تغییرات جوی نباید هیچ چاه نفت و گاز در میادین جدید درهیچ جای دنیا حفر شود. البته این روند به سرعت باعث کمبود جهانی می شود چون روزانه در دنیا حدود ۱۰۰ میلیون بشکه نفت مصرف می شود.

گلوبال ویتنس اشاره می‌کند علیرغم کاهش اخیر هزینه‌های شرکت های مستقل نفت و گاز، این صنعت در آمریکا کند نخواهد شد. در عوض، اتحاد بین حوزه پرمین و سایر حوزه های شیل آمریکا به رهبری شرکتهای بزرگ نفتی اطمینان می دهد حفاری در آمریکا طی سال‌های آینده به طور یکنواخت ادامه می یابد.

 این به معنای کند شدن تولید نفت در سایر مناطق جهان نیست. به گفته ریستاد انرژی، صنعت نفت جهان در سال جاری مجوز ۱۲۳ میلیارد دلار پروژه نفتی دریایی را صادر می کند که تقریباً دو برابر ۶۹ میلیارد دلار سال گذشته است. در واقع، در حالی که حفاری شیل طی سال گذشته در بحبوحه تردید سرمایه گذاران و سودهای پایین مالی کمی کند شده است، پروژه های دریایی افزایش یافته اند.

  همچنان انتظار می رود آمریکا بخش اعظم حفاری های جدید را انجام دهد و اکثر تولید نفت جهان از این کشور باشد. بیشتر این نفت از ساختارهای شیل می آید. آمریکا در حال حاضر بزرگترین تولید کننده نفت و گاز طبیعی جهان است و سرعت این تولید طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. در ۲۰۱۸، تولید نفت و گاز آمریکا به ترتیب ۱۶ و ۱۲ درصد افزایش یافت. طبق اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این کشور از نظر تولید گاز در ۲۰۱۱ از روسیه پیشی گرفت و سال گذشته هم از نظر تولید نفت از عربستان جلو افتاد.

 تولید جدید نفت و گاز توسط آمریکا ۸ برابر بیشتر از کاناداست که در ردیف بعدی بیشترین رشد تولید این محصولات قرار دارد. در واقع آمریکا نسبت به سایر مناطق جهان یک و نیم برابر نفت و گاز بیشتری تولید می کند.

 ولی چون اکثر حفاری ها در آمریکا در چند منطقه خاص متمرکز شده، ایالت های آمریکا به طور جداگانه بر سایر مناطق جهان برتری دارند.. اگر تگزاس یک کشور بود، بیشترین تولید جدید نفت و گاز را در جهان داشت. بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۹ ، تگزاس می تواند ۲۸ درصد کل تولید اضافی نفت را تشکیل دهد.

 کانادا و پنسیلوانیا هرکدام با هفت درصد پس از آمریکا قرار دارند .بعد نوبت به نیومکزیکو می‌رسد که ۵ درصد رشد تولید نفت و گاز جهان را تشکیل خواهد داد. داکوتای شمالی با ۴ درصد در رتبه بعدی قرار دارد و پس از آن اوکلاهاما ، برزیل، کلورادو ،روسیه و اوهایو هر کدام با ۳ درصد قرار می گیرند.

 به بیان دیگر، ۷ تا از ۱۰ منبع تولید نفت و گاز در جهان طی دهه آینده ایالت های آمریکا هستند.

 گلوبال ویتنس اعلام کرد:«اگر وضعیت به همین منوال باشد، تا پایان دهه آینده ،میادین جدید نفت و گاز در آمریکا بیش از دو برابر میزان تولید فعلی عربستان سعودی تولید خواهند کرد».

این موسسه هشدار داد:« تحقیقات ما نشان می دهد برای دوری از تاثیرات مخرب تغییرات جوی، تولید جهانی نفت و گاز باید طی دهه آینده ۴۰ درصد کاهش یابد. ولی به جای کاهش، تولید نفت و گاز آمریکا در این مدت ۲۵ درصد رشد خواهد داشت که دلیل آن توسعه میادین جدید است».

تسنیم

کلیدواژه

اویل پرایس

گلوبال ویتنس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها