نفت / شناسه خبر: 104900 / تاریخ انتشار : 1398/5/26 13:17
|

پیگیری موضوع افزایش قیمت نوشت افزار از طریق شرکت‌های تولیدکننده خوراک

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به اینکه تمام شرکت های پتروشیمی محصولات خود را از طریق بورس در بازار داخلی عرضه می کنند، گفت: موضوع افزایش قیمت نوشت افزار را از طریق ...

نفت امروز /دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به اینکه تمام شرکت های پتروشیمی محصولات خود را از طریق بورس در بازار داخلی عرضه می کنند، گفت: موضوع افزایش قیمت نوشت افزار را از طریق شرکت های تولیدکننده خوراک این بخش پیگیری می کنم.

احمد مهدوی ابهر ، با اشاره به اینکه تمام محصولات تولیدی پتروشیمی در بورس عرضه می‌شود، گفت: بر اساس تکلیفی که به واحدهای پتروشیمی کردیم اولویت بازار با داخل کشور است و هیچ پتروشیمی حق ندارد تا وقتی تقاضا در بازار داخلی وجود دارد محصولش را صادر کند. 

وی همچنین با اشاره به خوراک TUH که فقط در پتروشیمی اراک تولید می‌شود، گفت: به دلیل نیاز این موقع از سال توسط شرکت‌های تولیدکننده کفش حتی به دلیل آنکه تولید این محصول پایین بود به پتروشیمی اراک دستور دادیم که این خوراک را برای تأمین نیاز داخلی وارد کند. بنابراین امکان ندارد تا وقتی در بازار داخلی نیاز به خوراکی باشد ما آن را صادر کنیم و یا از طریق خارج از بورس آن را بخواهیم با قیمت بالاتری بفروشیم.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به اینکه قیمت پایه خوراک پتروشیمی در بورس بر اساس ارز نیمایی تعیین می‌شود، گفت: بر اساس دستوری که شرکت ملی صنایع پتروشیمی داده است، قیمت محصولات پتروشیمی بر اساس 95 درصد قیمت فوب خلیج‌فارس ضربدر ارز نیمایی تعیین می‌شود که این یک قیمت پایه است. 

وی ادامه داد: در چند وقت پیش قیمت ارز نیمایی به طور میانگین پایین بود و اکنون این قیمت کمی افزایش پیدا کرده است اما به هر حال می‌بینیم با همکاری دیگر بخش‌ها ارز حاصل از صادرات به داخل کشور می‌آید، هر چند که در این زمینه شرکت‌های پتروشیمی شاگرد اول هستند و اکنون با ورود ارز دیگر بخش‌ها شاهد کاهش قیمت ارز هستیم. 

مهدوی ابهر با اشاره به اینکه هفته گذشته پتروشیمی‌ها 2 درصد قیمت ارز خود را پایین آوردند، گفت: در هفته جاری نیز قصد داریم قیمت ارز پتروشیمی‌ها را کاهش دهیم که با این شرایط شاهد هستیم که ارز مستقیماً در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که واقعاً برای تولیدات خودشان نیاز به واردات هستند و مشکلات گذشته وجود ندارد و شرایط کنترل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: موضوع افزایش قیمت نوشت افزار را از طریق شرکت های پتروشیمی تولیدکننده خوراک این بخش پیگیری می کنم.

به گزارش خبرنگار فارس رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور اخیرا با اشاره به افزایش قیمت نوشت افزار در آستانه سال جدید تحصیلی با بیان اینکه  ۲۰ تا ۲۵ درصد مواد اولیه در صنعت لوازم‌التحریر وارداتی است، ‌گفته است: درصد بیشتری از مواد اولیه این صنعت مربوط به پتروشیمی است که قیمت آن‌ها نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. از طرف دیگر عرضه مواد اولیه پتروشیمی در بورس محدود است و در زمان عرضه نیز به مزایده گذاشته می‌شود و کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد بدهد، می‌تواند آن محصول را بخرد.

کلیدواژه

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی

احمد مهدوی ابهر

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها