نفت / شناسه خبر: 104831 / تاریخ انتشار : 1398/5/14 11:13
|

کاهش بی سابقه تولید نفت روس‌ها

به تازگی وزیر انرژی روسیه از کاهش تولید بی سابقه نفت این کشور خبر داد و گفت این کاهش تولید بسیاری بیشتر از میزانی است که ورسیه با اوپک توافق کرده بود، اما علت این کاهش تولید چیست؟

نفت امروز /اخیراً وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: در ماه ژوئیه امسال این کشور تولید نفت خود را فراتر از میزان توافق‌شده با اوپک و متحدانش کاهش داده است.
نواک در ادامه از این کاهش تولید ابراز  نگرانی کرد و گفت:  کشورش در ماه ژوئیه امسال تولید نفت خود را فراتر از توافق با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش کاهش داده است و در حال حاضر تولید در مقایسه با ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۹۰ هزار بشکه کمتر بود.
این در حالی است که ، قیمت سبد نفتی اوپک در پایان هفته منتهی به دوم اوت، به ۶۱ دلار و ۷۵ سنت رسید، در حالی که این رقم هفته پیش از آن ۶۴ دلار و ۲ سنت برای هر بشکه بود.
افزون بر این بازار نفت در هفته گذشته تحت تاثیر تعرفه‌های جدید ترامپ علیه کالاهای چینی که از یکم سپتامبر اجرایی می‌شود، قرار گرفت.
کارشناسان اما معتقدند که این کاهش تولید  و روند نزولی بهای نفت علی رغم تنش های ایجاد شده ناشی از، جنگ تجاری بین چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان بوده است .
و بی تردید این  جنگ تجاری سبب  کند شدن اقتصاد جهان و سرانجام کاهش تقاضا برای نفت  و در نهایت کاهش تولید در کشورهای صادر کننده نفت خواهد شد.
گفتنی است، وزیر انرژی روسیه این قول را داد که  در ماه اوت سال ۲۰۱۹ تولید خود را در سطح مورد توافق با اوپک و متحدانش حفظ کند.


CNBC
 

کلیدواژه

تولید نفت روس‌ها

کاهش تولید نفت روس‌ها

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها