نفت / شناسه خبر: 104765 / تاریخ انتشار : 1398/5/6 12:39
|

اولتیماتوم ایران به برزیلی‌ها!

بعد از خودداری مقامات برزیلی از سوخت رسانی به دو کشتی ایرانی در آبهای برزیل، ایران نیز این کشور را به قطع صادارت محصولات مورد نیار این کشور تهدید کرد.

نفت امروز /بعد فضای مسموم به وجود آمده در راستای تحریم‌های ایرانی این بار دولت برزیل از  سوخت رسانی به دو کشتی ایرانی خودداری کرد، در واقع شرکت نفتی دولتی پتروبراس به دلیل ریسک تحریم‌های آمریکا از تامین سوخت برای این کشتی‌ها که بیش از یک ماه است در بندر پاراناگوآ در حدود ۴۵۰ کیلومتر جنوب سائوپائولو معطل هستند اجتناب کرده است.

در ادامه این اقدام، سید علی سقائیان، سفیر ایران در برزیل، به مقامات برزیلی اعلام کرد که اگر این کشور آمریکای جنوبی اجازه ندهد کشتی‌های ایرانی سوخت‌گیری مجدد داشته باشند ایران می‌تواند به راحتی فروشندگان دیگری برای ذرت، سویا و گوشت پیدا کند.

بعد از  این تهدید، دفتر خارجه برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستورالعمل قانونی در این خصوص را دنبال خواهد کرد.
در ادامه «­رابرتو کاستلو برانکو» رئیس شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» برزیل در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد علی‌رغم نگرانی‌ها درباره نقض تحریم‌های آمریکا، این شرکت از دستور دیوان عالی برای سوخت‌رسانی به کشتی‌های حامل غلات ایران تبعیت می‌کند.

گفتنی است:دستکم دو کشتی ایرانی هفته‌هاست در بنادر برزیل به دلیل نداشتن سوخت و خودداری شرکت نفتی این کشور برای تامین سوخت آنها به دلیل تحریم‌های آمریکا، قادر به بازگشت به ایران نیستند.

به گفته رسانه‌ها دادگاهی در برزیل روز پنج‌شنبه به شرکت نفت و گاز پتروبراس دستور داد سوخت این کشتی‌های ایرانی را تأمین کند. این حکم روز ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه) از سوی رئیس دیوان عالی فدرال برزیل صادر شده است.

Reuters

 

کلیدواژه

نفتکش ایرانی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها