نفت / شناسه خبر: 104728 / تاریخ انتشار : 1398/5/5 10:49
|

دور زدن تحریم‌های ایران، جرم جدید نفتکش های چینی

بعد از تهدیدهای آمریکا علیه کشتی های نفتکش چینی خریدار نفت ایرانی این بار سنگاپور هم یک نفتکش چینی را به جرم دور زدن تحریم‌های ایران توقیف کرد.

نفت امروز /با افزایش درگیری‌ها بین آمریکا و چین و بالا گرفتن اختلافات بین ترامپ و ایران، سبب تشدید سختگیری های آمریکایی‌ها نسبت به خریداران نفت ایران شده است.

این سختگیری‌ها تا جایی پیش رفت که، افزایش درگیری‌ها بین آمریکا و چین از یک سو و افرایش اختلافات بین ترامپ و ایران از سویی دیگر سبب تشدید سختگیری های آمریکایی‌ها نسبت به خریداران نفت ایران شده است.

 در همین راستا اما این بار سنگاپور یک حامل گاز متعلق به یک شرکت چینی را به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، توقیف کرد؛ به گفته رسانه‌ها هنوز دلیل قطعی این دستگیری مشخص نشده است. اما این شرکت چینی چندی پیش هم متهم به واردات نفت خام از ایران شده بود. 

 آمریکا پس از بیرون رفتن از معاهده برجام تحریم ها علیه ایران را دوباره وضع کرد. ماه گذشته برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت واشنگتن هر کشوری را که به واردات نفت از ایران ادامه دهد تحریم می‌کند و هشدار داد به دقت مراقب نفت خامی که از ایران وارد چین می شود هست.
 طبق اطلاعات منابع دولتی و تجاری، واردات نفت خام آسیا از ایران در ماه می به پایین‌ترین حد طی ۵ سال گذشته رسید. چین و هند خرید از ایران را در بحبوحه تحریم‌ها کاهش دادند ، در حالی که ژاپن و کره‌جنوبی واردات از ایران را متوقف کردند.

Guardian

کلیدواژه

نفتکش های چینی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها