نفت / شناسه خبر: 104677 / تاریخ انتشار : 1398/4/30 10:34
|

نخستین واحد پالایشگاهی فاز ١٤ پارس جنوبی پاییز امسال راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از راه‌اندازی واحد تولید گاز سوخت پالایشگاه فاز ١٤ پارس جنوبی تا اواخر مهرماه امسال خبرداد.

نفت امروز /به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین‌فام پس از بازدید میدانی از پالایشگاه در حال ساخت فاز ١٤ پارس جنوبی و  نشست با پیمانکاران این بخش اظهار کرد: فاز ١٤ آخرین و اولویت‌دارترین طرح باقی‌مانده پارس جنوبی است که تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ( روزانه ۲۸.۲ میلیون مترمکعب) از دو سکوی فاز نخست آن محقق شده است و دو سکوی باقیمانده نیز تا پیش از زمستان امسال نصب و تولیدی می‌شوند.

وی اظهار کرد: برداشت حداکثری گاز از میدان پارس جنوبی اولویت وزارت نفت است و در فاز ١٤ پارس جنوبی با رسیدن به ظرفیت تولید ٥٦ میلیون مترمکعب گاز ترش، این برنامه تکلیفی به‌طور کامل محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به تحرک ایجاد شده در بخش پالایشگاهی این فاز اشاره کرد و گفت: پیش از این در بخش تامین کالاهای فله‌ای باقیمانده پالایشگاه فاز ١٤ عقب ماندگی وجود داشت که با تلاش و مدیریت کارفرما این اقلام تامین می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم همه این اقلام وارد پالایشگاه شود و واحدهایی که تکمیل می‌شوند، سریع‌تر در اختیار گروه راه‌انداز قرار بگیرند.

مشکین‌فام با اشاره به تکمیل مکانیکال واحد تولید گاز سوخت (واحد١٢٢) پالایشگاه فاز ١٤ گفت: این واحد پیش‌نیاز روشن شدن مشعل بوده و نخستین واحد پالایشگاهی است که  با دریافت گاز از خط سراسری، در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی  افزود: با عملیاتی شدن این واحد در اواخر مهرماه امسال، به‌تدریج سرویس‌های جانبی وارد مدار تولید خواهد شد.

توسعه بخش‌های باقی‌مانده فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤، ساخت اسکله خدماتی صادراتی منطقه پارس ۲، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین پروژه مخازن ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی از دیگر طرح‌های در حال اجرای شرکت ملی نفت ایران در پارس جنوبی است که مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید میدانی، روند توسعه آنها را مطلوب ارزیابی کرد.

کلیدواژه

محمد مشکین‌فام

شرکت نفت و گاز پارس

پالایشگاهی فاز ١٤ پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها