نفت / شناسه خبر: 104667 / تاریخ انتشار : 1398/4/29 11:59
|

تدوین اهداف راهبردی پالایشگاه گاز ایلام

پالایشگاه گاز ایلام اهداف راهبردی خود را برای چشم‌انداز افق سال ۱۴۰۴ با عنوان شرکت سرآمد پالایش گاز کشور در دسترسی به پنج هدف کلان در حوزه‌های تولید، پژوهش، اچ‌اس‌یی، تعالی سازمانی و بهره‌وری...

نفت امروز /پالایشگاه گاز ایلام اهداف راهبردی خود را برای چشم‌انداز افق سال ۱۴۰۴ با عنوان شرکت سرآمد پالایش گاز کشور در دسترسی به پنج هدف کلان در حوزه‌های تولید، پژوهش، اچ‌اس‌یی، تعالی سازمانی و بهره‌وری تدوین کرده است.

به نقل از شرکت ملی گاز ایران، شهریار داری‌پور، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: برای دستیابی به چشم‌انداز شرکت، اهداف راهبردی بیست‌وچهارگانه‌ای به همراه اقدام‌ها و پروژه‌های شفاف لازم ترسیم شده است که مستمر  پایش و ارزیابی می‌شوند تا از روند انجام و پیشرفت آنها اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی پالایشگاه گاز ایلام از نیمه دوم تیرماه آغاز شده است و انتظار می‌رود مطابق برنامه پیش رود، اظهار کرد: تعمیرات اساسی شامل تجهیزات ثابت، دوار، تجهیزات برقی و ابزار دقیق شرکت و تعویض بعضی از مواد شیمیایی و انجام نسوزکاری در تجهیزات خواهد بود و در کنار فعالیت‌های تعمیراتی، فعالیت واحد بازرسی فنی و بازدید از تجهیزات و تحلیل نتایج آنها برای اطمینان از عملکرد تجهیزات انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام درباره رعایت اصول و قوانین اچ‌اس‌یی تصریح کرد: در صنایع نفت و گاز به واسطه وجود ظرفیت خطرها و حوادث، رعایت ایمنی در همه عملیات و فعالیت‌ها یکی از ارکان مهم انجام کار است، در این شرکت نیز به صورت مستمر برای همه کارکنان اعم از رسمی و پیمانکاری دوره‌های آموزش ایمنی برگزار می‌شود، همچنین واحد اچ‌اس‌یی با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های مدون، موفق به حداقل رساندن حوادث در چند سال گذشته شده است.

داری‌پور با اشاره به اینکه پالایشگاه‌های گاز در زمان فعالیت به اقلام و تجهیزات یدکی متنوع و زیادی نیاز خواهند داشت که تامین آنها از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: تامین کالای ساخت داخل، رویکردی است که در سال‌های اخیر بر شرکت پالایش گاز ایلام حاکم بوده، به گونه‌ای که پارسال حدود ۶۰ درصد کالاهای خریداری شده از محصولات تولیدکنندگان داخلی و با استفاده از توانمندی ساخت داخل کشور بوده  است که افزون بر تحقق حمایت از کالای ایرانی، موجب رونق تولید در شرکت‌های داخلی می‌شود.

وی ایجاد تعامل و اعتماد دوجانبه بین تولیدکننده و مصرف کننده و اطمینان خاطر از کیفیت محصول را از مهم‌ترین مسائلی دانست که سبب افزایش اثربخشی برای بهره جستن از تولید داخلی می‌شود و ادامه داد: سال ۹۷، مهندسی معکوس و حمایت از تولیدکنندگان داخلی موجب داخلی‌سازی برخی از تجهیزات و اقلام یدکی مورد نیاز شد که طیف گسترده‌ای از آنها هم اکنون در سرویس قرار دارند و امیدواریم این مسیر همچنان ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، تامین کالای جاذب رطوبت (مولکولارسیو) یکی از مهم‌ترین پروژه‌های پالایشگاه گاز ایلام است که با هدف حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی اجرایی شده است. این کالا، در سال‌های گذشته از شرکت‌های خارجی تهیه می‌شد، اما در سال ۹۷، با بررسی‌های لازم برای شناسایی توانمندی ساخت داخل، بازدید از امکانات شرکت‌های داخلی و برگزاری نشست‌های فنی متعدد، سرانجام این کالا با مشخصات فنی مورد نیاز پالایشگاه در یکی از شرکت‌های داخلی تولید و استفاده شد که صرفه‌جویی قابل توجه ارزی برای این پالایشگاه را به همراه داشته است.

افزون بر این، مقرر شده است در سال ۹۸ نیز تامین و تولید بقیه مواد شیمیایی و کاتالیست‌های مورد نیاز این پالایشگاه از طریق شرکت‌های داخلی انجام شود.

 

کلیدواژه

شهریار داری‌پور

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام

پالایشگاه گاز ایلام

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها