نفت / شناسه خبر: 104656 / تاریخ انتشار : 1398/4/26 16:49
|

آماده باش برای تامین سوخت سفرهای تابستانی

با آغاز تابستان و تعطیلی مدارس، سفرهای تابستانی نیز آغاز می‌شود و همین دلیل برای افزایش مصرف سوخت در کشور کافی است. بر همین اساس جایگاه‌های عرضه سوخت از بنزین گرفته تا سی ان جی برای تامین سخت مورد ...

نفت امروز /با آغاز تابستان و تعطیلی مدارس، سفرهای تابستانی نیز آغاز می‌شود و همین دلیل برای افزایش مصرف سوخت در کشور کافی است. بر همین اساس جایگاه‌های عرضه سوخت از بنزین گرفته تا سی ان جی برای تامین سخت مورد نیاز مسافران در آماده‌باش کامل قرار دارند.

تابستان همواره بیشتر میزان سفر در کشور انجام می‌شود. این سفرها از مسیرهای مختلف مانند هوایی، ریلی و یا جاده‌ای صورت می‌گیرد. با این حال امسال به دلیل افزایش قیمت بلیط هواپیما و قطار و با توجه به ثابت ماندن قیمت بنزین و رشد اندک قیمت سی ان جی، تمایل برای سفر با خودرو شخصی بیشتر از سال‌های پیش است.

این در شرایطی است که بر اساس اعلام مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اگر خانواری سوخت سی ان جی را جایگزین بنزین در خودرو خود کند، تا ۵۰ درصد از هزینه‌های مربوط به سوخت را کاهش خواهد داد.

بر همین اساس است که توسعه جایگاه‌های سی ان جی در نقاط مختلف کشور از شهرها تا روستاها در دستور کار بوده و اکنون روزانه معادل ۲۰ میلیون لیتر بنزین، سی ان جی در کشور می‌سوزد.

در وقع با توجه به میانگین مصرف روزانه ۹۷ میلیون لیتر بنزین در ایران، اگر سی ان جی توسعه پیدا نمی‌کرد این میزان مصرف به حدود ۱۲۰ میلیون لیتر در روز می‌رسید.

البته توجه به افزایش مصرف سی ان جی در کشور همچنان در اولویت قرار دارد زیرا آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از ظرفیت جایگاه‌های سی ان جی خالی است. ظرفیتی که می‌تواند در صورت استفاده علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف بنزین، به بهبود محیط زیست و پاکی هوا کمک کند.

با توجه به همین موارد، توجه به جایگاه‌های سی ان جی در دستور کار برای رونق سفرهای تابستانی امسال قرار دارد تا آنجا که از شمال تا جنوب کشور، جایگاه‌های سوخت در آماده‌باش برای تأمین سوخت مسافران هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان به افزایش دمای هوا در تابستان و ایجاد شرایط سخت کاری در واحدهای عملیاتی و نظارتی منطقه اشاره کرد و افزود: کارکنان این منطقه در دمای ۵۰ درجه و بالاتر بی وقفه و مستمر عملیات سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها را به شکل مطلوب انجام می‌دهند.

وی همچنین از آمادگی جایگاه‌های سی‌ان‌جی سطح منطقه خبر داد و گفت: با توجه به فعال بودن این جایگاه‌ها در سطح منطقه، عرضه این سوخت پاک بدون وقفه و با رعایت شرایط و الزامات ایمنی انجام می‌شود.

همچنین مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس از استانداردسازی بیش از ۹۵ درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان مازندران خبر داده است.

تورج امانی ضمن تاکید بر توسعه سوخت پاک در غرب مازندران، خواستار مشارکت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در توسعه و احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی شد و اظهار کرد: استاندارد سازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی با توجه به ارتقا سطح ایمنی، موجب افزایش کیفیت خدمت شایسته به مردم با رویکرد اقتصادی و زیست‌محیطی می‌شود.

مدیر منطقه با اشاره به مصرف ۲۱ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در سه ماه نخست امسال و صرفه‌جویی همین میزان بنزین، گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک و توریستی منطقه و جانمایی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در مجاورت دریا و جنگل، مصرف سوخت پاک سی‌ان‌جی از اهمیت بالایی برخوردار است که با ارائه طرح‌های انگیزشی از قبیل پرداخت وام جهت دوگانه سوز کردن خودروها، می‌توان سهم بسزایی در کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی زیست محیطی ایجاد کرد.

از سوی دیگر مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همدان و اردبیل نیز از آمادگی این استان‌ها برای تأمین سوخت مسافران خبر داده‌اند.

این در حالی است که وزیر نفت نیز از تولید ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز خبر داده است. خبری که نگرانی‌ها را برای تأمین سوخت سفرهای تابستانی به حداقل می‌رساند.

ایرنا

 

 

کلیدواژه

تامین سوخت سفرهای تابستانی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها