نفت / شناسه خبر: 104649 / تاریخ انتشار : 1398/4/25 17:53
|

برگزاری ۲۰۶ هزار نفر ساعت دوره آموزشی در فلات قاره

رئیس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: پارسال ۵۲۱ دوره آموزشی برای ۹ هزار و ۶۴۰ نفر از کارکنان به مقدار ۲۰۶ هزار و ۱۹۶ نفر ساعت برگزار شده که سرانه آموزشی را به ۶۳ نفر ساعت رسانده است.

نفت امروز /به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، امید مولاوردی‌خانی با بیان اینکه شعار این واحد «آموزش برای همه» است، گفت: تلاش می‌کنیم همه کارکنان شرکت اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، پیمانکاری و ... از آموزش‌ و دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوند، زیرا اعتقاد داریم آموزش مهم‌ترین رکن در توسعه فردی، اجتماعی و سازمانی است و هر جا متوقف شود سازمان دچار سکون می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی این واحد توانمندسازی کارکنان و سازمان با برگزاری دوره‌های آموزشی خوب و اثربخش به منظور حرکت برای اهداف و راهبردهای شرکت است.

مولاوردی‌خانی فرآیند آموزش در شرکت نفت فلات قاره ایران را با دیگر شرکت‌های نفتی متفاوت دانست و گفت: با توجه به تنوع و گستردگی اقدام‌ها، همچنین حوزه جغرافیایی فعالیت‌های این شرکت، دوره‌های آموزشی نیز بسیار متفاوت است و باید دوره‌های تخصصی مرتبط با فعالیت شرکت برگزار شود. برای نمونه دوره‌های غواصی و بقا در دریا (HUET)، عملیات فرودگاهی و ... از سوی واحد آموزش طراحی و اجرا می‌شود.

رئیس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: دوره آموزشی بقا در دریا یکی از دوره‌های مهم است که ارتباط نزدیکی با سلامت کارکنان در سکوها و مناطق عملیاتی دارد. در این زمینه از سال ۹۶ موفق شدیم با کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری این دوره‌ها را به صورت درون‌سازمانی و بدون نیاز به شرکت‌های دیگر با هزینه بسیار پایین‌تر برگزار کنیم.

وی تمدید گواهینامه آموزشی ۱۰۰۱۵ واحد آموزش از سوی شرکت «توف‌نورد» را یکی از افتخارهای این واحد عنوان کرد و گفت: در ممیزی انجام‌شده ازسوی این شرکت، خوشبختانه واحد آموزش به عنوان نقطه قوت شرکت نفت فلات قاره ایران معرفی شد.

مولاوردی‌خانی، اقدام دیگر این واحد را برگزاری دوره‌های مدیریت فرودگاهی اعلام کرد و گفت: این اقدام که برای نخستین بار انجام شد در ارتقای سطح دانش و توانمندی کارکنان فرودگاه نقش مهمی دارد. برنامه دیگر این واحد برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار (MINI MBA) برای ۲۲ نفر از همکاران بود که تقریبا یک سال به طول انجامید.

وی افزود: اختصاص فضای آموزشی برای همکاران یکی از اقدام‌های مهم این واحد است که از سال ۹۶ تاکنون اجرایی شده است. تا پیش از این به دلیل در اختیار نداشتن فضای مناسب آموزشی، هزینه‌های زیادی به شرکت تحمیل می‌شد که با پیگیری‌های فراوان این مشکل برطرف شد.

رئیس واحد آموزش شرکت نفت فلات قاره ایران راه‌اندازی سامانه آموزش از راه دور (LMS) را یکی از اقدام‌های ارزشمند این واحد اعلام کرد و گفت: تهیه و نصب سامانه آموزش از راه دور حدود یک سال به طول انجامید و پس از راه‌اندازی آن ۳۳ دوره آموزشی روی آن بارگذاری شده است. خوشبختانه این سامانه با استقبال خوب همکاران مواجه شده و تاکنون بیش از هزار نفر برای شرکت در ترم تابستانی دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در مورد برگزاری آزمون‌های زبان در مناطق عملیاتی نیز گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته آزمون‌های تعیین سطح زبان در مناطق برگزار شد و همکاران موفق شدند از مزایای آن بهره‌مند شوند. همچنین ساخت و بهره‌برداری از شبیه‌ساز جدید هلی‌کوپتر برای برگزاری دوره‌های بقا در دریا در مرکز آموزش کیش و برگزاری دوره‌های آموزشی شایستگی‌محور (CBT) برای کارکنان معرفی شده از سوی شرکت ملی نفت از دیگر اقدام‌های این واحد است.

مولاوردی‌خانی در مورد برنامه‌های آینده این واحد گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کنترل فوران چاه، توسعه مرکز آموزش کیش، ادامه برگزاری دوره‌های مدیریت کسب‌وکار، توسعه برگزاری دوره‌های آموزشی بقا در دریا برای کارکنان دیگر سازمان‌های زیرمجموعه نفت، گسترش دوره‌های آموزشی مجازی، توانمندسازی کارکنان شناورهای خلیج فارس و کوروش، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت فشرده برای مدیران و آموزش ۳۲ نفر از نیروهای تازه استخدام از مهم‌ترین برنامه‌های این واحد است.

وی در پایان در مورد چالش‌های پیش روی واحد آموزش گفت: تجهیز فضاهای آموزشی در مناطق عملیاتی، برگزاری دوره آموزشی برای همکاران به همراه خانواده‌های آنان در مراکز آموزشی اصفهان و محمودآباد، ایجاد انگیزش در مدیران و کارکنان برای حضور در دوره‌های آموزشی و ... از مهم‌ترین چالش‌های این واحد است که امیدواریم به‌زودی برطرف شود.

کلیدواژه

فلات قاره

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها