نفت / شناسه خبر: 104647 / تاریخ انتشار : 1398/4/25 15:26
|

نشست مشترک ادارات پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران و مناطق نفت خیز جنوب

نشست مشترک ادارات پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به میزبانی ملی حفاری در اهواز برگزار شد.

نفت امروز /در این نشست شاهین کرد رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به همراه سرپرستان واحدهای مختلف آن مجموعه و مهدی عرشیان مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران، رئیس اداره پژوهش و فناوری و سرپرستان زیر مجموعه حضور داشتند.

در این نشست که با هدف تبادل اطلاعات و فرآیندهای پژوهشی تشکیل گردید کلیات ساختار مدیریت پژوهش از سوی هادی محمدی رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری تشریح و هر یک از زیر مجموعه های سه گانه این مدیریت به بیان فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداختند .

ابتدا سرپرست امور نوآوری و فناوری گزارشی از گردش کار، تعریف و تصویب پروژه های پژوهشی، نیاز سنجی فناورانه، مدیریت فناوری و نحوه حمایت از ایده ها و نوآوری ها ارایه و در ادامه سرپرست امور پژوهش و توسعه گزارش وضعیت پروژه های پژوهشی جاری، نتایج و خروجی پروژه ها، گردش کار، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، دفاتر ارتباط با دانشگاه ها، همایش ها را بیان داشت.

در این جلسه به مبحث مدیریت دانش به عنوان محور اصلی نشست مشترک به صورت مفصل پرداخته شد و ضمن اشاره به حضور شرکت در چند دوره جایزه جهانی سازمان دانشی برتر(MAKE) و دریافت لوح تقدیر در موضوعات مالکیت فکری و مستند سازی به عنوان دو اقدام عملی در این زمینه نام برده و به ثبت نرم افزار سام نت (سامانه نگهداری و تعمیرات) و سیستم شبیه ساز کنترل فوران در راستای محور مالکیت فکری و تعریف پروژه پژوهشی با عنوان مستند سازی و به اشتراک گذاری تجارب خبرگان در این ارتباط اشاره شد.

همچنین در این نشست مقرر گردید روند اخذ مجوزهای لازم جهت آزمایش تجهیزات و خروجی های پروژه های پژوهشی که پیش از این دارای مشکلاتی از جمله طولانی شدن روند کار بود با همکاری طرفین تسهیل گردد.

در این نشست شاهین کرد در سخنانی بر تشکیل نشست های مستمر با هدف هم افزایی، هم اندیشی و هماهنگی های بیشتر در زمینه های مختلف پژوهشی میان دو مجموعه تاکید کرد.

همچنین در این جلسه نمایندگانی از سوی دو مجموعه به منظور تشکیل جلسات کارشناسی به ویژه در مباحث مدیریت دانش معرفی شدند.

کلیدواژه

طرح شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

نشست مشترک ادارات پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها