نفت / شناسه خبر: 104642 / تاریخ انتشار : 1398/4/25 18:12
|

۳۵ هزار کارت سوخت در سیستان و بلوچستان از طرح خارج شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: از زمان اجرای طرح کدینگ تاکنون ۳۵ هزار کارت از طرح کد در استان خارج شده‌اند که مالکان آنها می‌توانند در استانِ خودشان سوختگیری کنند.

نفت امروز /غلام‌محمد احمدی اظهار داشت: طرح کدینگ با هدف جلوگیری از ورود کارت مهاجر جدید به استان اجرا و ۱۰۰ درصد محقق شد که این امر باعث کم شدن صف های بنزین در سیستان و بلوچستان شده است.

وی گفت: هدف بعدی شناسایی و خارج کردن کارت هایی بود که قبلاً در سیستان و بلوچستان به عنوان کارت مهاجر سوختگیری می کردند که این طرح نیز از سه هفته پیش در استان آغاز شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان افزود: طرح دیگری از ۲۰ مرداد اجرایی می شود که براساس آن هرکس باید از کارت سوخت خودش استفاده کند و در صورت نبود کارت باید آن را سوزانده و درخواست المثنی بدهد که انتظار می رود با اجرای این طرح تا آخر مرداد کارت مهاجر در استان نداشته باشیم.

وی به قاچاق سوخت در استان نیز اشاره و بیان کرد: به جز طرح کدینگ که درحال اجراست، گذرگاه های ورودی سیستان و بلوچستان با مشارکت اداره حمل و نقل و پایانه ها و نیروی انتظامی بطور مکانیزه کنترل می‌شود.

احمدی گفت: همچنین گشت های مشترک با حمل و نقل و پایانه ها و نیروی انتظامی از مکان های دپو شده یا مشکوک به وجود سوخت قاچاق، تعیین سهمیه ها و جایگاه های عرضه که امکان سوء استفاده وجود دارد، انجام می شود و در صورت بروز تخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی همچنین افزود: ۱۷۰ هزار کارت سوخت مشکوک مهاجر و غیر مهاجردر سال ۹۷ در سراسر استان باطل شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با اشاره به نحوه توزیع نفت سفید اظهار داشت: ۷۵۰ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان زیرپوشش طرح توزیع نفت سفید قرار دارند که معمولاً بین ۹۰۰ تا هزار لیتر در سال سهمیه دریافت می کنند.

وی گفت: با توجه به واگذاری اشتراک گاز در برخی شهرهای استان تاکنون حدود ۲۲ هزار خانوار از این نعمت بهره‌مند و کالا برگ نفت آنان باطل شده است.

ایسنا

کلیدواژه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان

غلام محمد احمدی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها