نفت / شناسه خبر: 104639 / تاریخ انتشار : 1398/4/25 14:04
|

تولید روزانه ۵۲ میلیون مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی

مدیر بهره برداری و جانشین مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی گفت: هم اکنون پالایشگاه هشتم مطابق تعهدات خود روزانه ۵۲ میلیون متر مکعب گاز تولید می کند.

نفت امروز /کامبیز صفتی، مدیر بهره برداری و جانشین مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی اظهار داشت: حدود ۳ سال از تولید اولین ردیف گازی فازهای ۲۰ و ۲۱ می گذرد و هم اکنون تمرکز پالایشگاه بر تولید محصولات استراتژی محور شامل اتان، پروپان و بوتان است.

صفتی افزود: هم اکنون پالایشگاه هشتم مطابق تعهدات خود روزانه ۵۲ میلیون متر مکعب گاز تولید می کند.

مدیر بهره برداری پالایشگاه هشتم اظهار داشت: این پالایشگاه در شرایط فعلی همچنین توان تولید روازنه ۶۴ هزار و ۵۰۰ بشکه کاندنسیت را داراست.

به گفته صفتی؛ فازهای ۲۰ و ۲۱ با تکمیل اکثر بخش ها تاکنون به همت نیروهای پیمانکار داخلی و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی شرایط تولید روزانه دو هزار و ۴۰۰ تن اتان را نیز فراهم کرده اند.

گفتنی است؛ اتان یکی از محصولات استراتژیک در صنعت پتروشیمی در داخل کشور است.

وی در ادامه به سایر محصولاتی که پالایشگاه در حال حاضر با توجه به شرایط بهره برداری مناسب امکان تولید دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون فازهای ۲۰ و ۲۱ توان تولید روزانه یک هزار و ۹۰۰ تن پروپان، یک هزار و ۱۰۰ تن بوتان و ۲۶۰تن گوگرد را نیز داراست.

صفتی در ادامه افزود: در بحث تولید پروپان و بوتان باید شاخصه توتال سولفور کاهش یابد چرا که این شاخصه در قیمت نهایی و کیفیت محصول بسیار مهم است و انجام برخی فرآیندها در فازهای ۲۰ . ۲۱ باعث شده محصولات تولیدی این پالایشگاه کمترین میزان توتال سولفور را داشته باشند.

صفتی همچنین اظهار داشت: یکی از نقاط قوت فازهای ۲۰ و ۲۱ دریافت خوراک مناسب از سکوهای دریایی است که هم اکنون مطابق چاه های این سکوها با فشار مناسب خوراک مورد نیاز پالایشگاه را مطابق طراحی تأمین می کنند.

تسنیم

کلیدواژه

مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی

کامبیز صفتی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها