نفت / شناسه خبر: 104637 / تاریخ انتشار : 1398/4/24 10:44
|

کره جنوبی جایگزین نفت ایرانی پیدا کرد ؟

سایت‌های خبری امروز در حالی خبر از کاهش ۳۶ درصدی واردات نفت ایران توسط کره جنوبی خبر می‌دهند که به نظر می‌رسد این کشور هنوز جایگزینی برای نفت ایرانی پیدا نکرده است.

نفت امروز /سایت‌های خبری امروز در حالی خبر از  کاهش ۳۶ درصدی واردات نفت ایران توسط  کره جنوبی خبر می‌دهند که به نظر می‌رسد این کشور هنوز  جایگزینی برای نفت ایرانی پیدا نکرده است. بعد از اجرای فاز دوم تحریم‌های نفتی ایران،کره جنوبی هم یکی از  وارد کننده هایی بود که بین خرید یا تحریم نفت ایرانی  گیر کرده بود.
حالا آمارها از  کاهش دوباره واردات نفت کره جنوبی از ایران در نیمه اول سال میلادی خبر می‌دهند.
طبق این آمارها در سال این کشور حدود ۳۶.۹ درصد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش خرید داشته است.
در طول این مدت کره جنوبی تلاش زیادی برای یافتن جایگزین مناسبی  برای نفت ایران نمود تا بتواند  منابع واردات نفت خود را متنوع کند و در پی این تلاش ها توانست واردات از آمریکای خود را در ماه ژوئن تقریبا  به سه برابر برساند؛ یعنی چیزی حدود و ۱.۰۹ میلیون تن معادل ۲۶۴۷۴۵ بشکه در روز .
از سویی  دیگر طبق گفته کارشناسان همین که کره علی‌رغم فشارهای همه جانبه جهانی هنوز  هم به خرید نفت ایرانی ادامه می‌دهد نشان می‌دهد این کشور هنوز هم نتوانسته است جایگزین مورد اطمینانی برای نفت مصرفی خود پیدا کند.
هر چند بسیاری از  فروشندگان نفت آمریکایی معتقدند که کره جنوبی همچنان در بحبوحه‌ی کاهش تولید اوپک  و تولید بالای نفت آمریکا ، به خرید نفت از آمریکا ادامه خواهند داد؛ اما به نظر می‌رسد خوده چشم بادامی‌ها هنوز به منبع مطمئنی دست نیافته‌اند.


Reuters

کلیدواژه

واردات نفت کره جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها