نفت / شناسه خبر: 104632 / تاریخ انتشار : 1398/4/24 16:28
|

اثری از خیرخواهی در مطالب مطرح شده علیه وزیر نفت وجود ندارد

مطالبی که برخی این روزها علیه وزیر نفت مطرح می‌کنند از سر خیرخواهی نیست و در کلام‌ آنان اثری از خیرخواهی دیده نمی‌شود.

نفت امروز /اکبر ترکان با بیان این مطلب گفت: آقای زنگنه از مجرب‌ترین وزیران کابینه بوده ست و تسلط فراوانی در کارشان دارند. در حوزه تولید و فروش نفت و در دیپلماسی نفتی موفق است، به طوری که در نشست‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همواره از منافع کشور دفاع کرده و توانسته بقیه اعضای این سازمان را با استدلال‌های خود قانع کند.

وی افزود: همین چند روز پیش دیدیم که در جریان نشست ۱۷۶ اوپک به‌دلیل سخنرانی ایشان و پافشاری بر مواضعی که داشت، این نشست پنج ساعت دیرتر پایان یافت و سبب شد ایران به همه خواسته‌های خود در اوپک دست یابد.

دستیار پیشین رئیس جمهوری تصریح کرد: بنده سال‌های زیادی از نزدیک با ایشان کار کرده‌ام و شاهد بوده‌ام که با چه وسواس و تسلطی صنعت نفت و گاز کشور را مدیریت کرده و چه پروژه‌های بزرگی را به سرانجام رسانده است.

ترکان ادامه داد: توسعه میدان گازی پارس‌جنوبی یکی از خدمات ارزشمند ایشان به کشور است و امروز شاهد آن هستیم که بخش اعظم پروژه‌های این میدان به پایان رسیده و بخش کوچکی از آن باقی مانده است که به‌زودی به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی گفت: اگر امروز می‌بینیم بسیاری از نیروگاه‌های کشور با گاز به تولید برق می‌پردازند تا برق موردنیاز کشور تامین شود، به دلیل تکمیل پروژه‌های میدان گازی پارس‌جنوبی است. اگر این میدان به بهره‌برداری نمی‌رسید امروز مجبور بودیم بخش زیادی از ظرفیت‌های پالایشگاهی خود را صرف تولید برق کنیم.

دستیار پیشین رئیس جمهوری تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات ارزشمند زنگنه، به‌کارگیری نخبگان در دهه ۷۰ در وزارت نفت بود که ۵۶۰ نفر از نخبگان بهترین دانشگاه‌های کشور را جذب وزارت نفت کرد و امروز می‌بینیم هرکدام از آنها دارای ۲۰ سال سابقه کاری هستند و به مدیران ارشد صنعت نفت تبدیل‌شده‌اند.

ترکان گفت: اگر امروز می‌بینیم صنعت نفت کشور با بدنه‌ای قوی اداره می‌شود، نتیجه نخبه‌گرایی دو دهه پیش ایشان بود تا صنعت نفت کشور با استفاده از نیروهای توانمند داخلی مدیریت شود.

وی افزود: اگر قرار باشد از خدمات آقای زنگنه بگویم فهرستی بلندبالا را می‌توانم شرح دهم. افرادی هم که امروز از ایشان انتقاد می‌کنند به‌خوبی می‌دانند آقای زنگنه چه خدمات گسترده‌ای به صنعت نفت کشور کرده و چگونه سبب شده تا پیمانکاران داخلی توانمند شوند، پروژه‌های بزرگ صنعت نفت در کشور به اجرا برسد و بخش بزرگی از قطعات و تجهیزات موردنیاز صنعت نفت کشور در داخل تولید شود.

دستیار پیشین رئیس جمهوری عنوان کرد: بهتر است قدر ایشان را بدانیم و تا موقعی که در دولت هستند از ظرفیت‌هایشان در حفظ منافع ملی استفاده کنیم و حضورشان را به غنیمت بشماریم.

ترکان گفت: این روزها مطالبی علیه وزیر نفت گفته می‌شود که من نمی‌خواهم به این مسائل ورود کنم و به ریشه‌یابی آن بپردازم، اما می‌توانم بگویم افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند خیرخواه کشور نیستند و در کلام‌شان اثری از خیرخواهی وجود ندارد.

شانان

کلیدواژه

اکبر ترکان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها