نفت / شناسه خبر: 104613 / تاریخ انتشار : 1398/4/22 18:13
|

یک کالای استراتژیک در تاسیسات تقویت فشار گاز ، داخلی سازی شد

شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به طراحی و بومی‌سازی یک کالای استراتژیک تاسیسات تقویت فشار گاز کشور در شرایط تحریم اعلام کرد: با بومی سازی این قطعه، شبکه انتقال گاز ایران از خرید خارجی آن بی نیاز شد.

نفت امروز /شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به طراحی و بومی‌سازی یک کالای استراتژیک تاسیسات تقویت فشار گاز کشور در شرایط تحریم اعلام کرد: با بومی سازی این قطعه، شبکه انتقال گاز ایران از خرید خارجی آن بی نیاز شد. هزینه تمام شده این کالا نسبت به نمونه خارجی حدود یک بیستم است و تضمین کننده پایداری انتقال گاز در زمان تحریم است.

بر اساس اعلام شرکت انتقال گاز ایران، «سعید توکلی» در تشریح طراحی و بومی سازی یک کالای استراتژیک در صنعت انتقال گاز ایران، گفت: دانش سیستم‌های Vibration monitoring & protection به‌عنوان یک محصول استراتژیک و دارای تکنولوژی بالا تنها در اختیار شرکت‌های محدود در جهان همچون برندهای مطرح خارجی نظیر Bentley Nevada، Vibro – Meter، Metrix قرار دارد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در این زمینه افزود: با توجه به استفاده بسیاری از این تجهیزات در صنایع نفت و گاز به ویژه ماشین‌های دوار و مشکلات تأمین نمونه‌های خارجی این محصولات، داخلی سازی این تجهیز در دستور کار شرکت انتقال گاز ایران قرار گرفت.
این مقام مسئول اعلام کرد: در راستای پشتیبانی و حمایت از کالای ایرانی و قطع وابستگی از محصولات خارجی، ساخت داخل کارت‌های کنترلی Vibro–Meter/VM600 در دستور کار اعضای کمیته خودکفایی ستاد و کارگروه تخصصی ابزاردقیق معاونت مهندسی در امور ایستگاه‌ها قرار گرفت.
توکلی ادامه داد: بر این اساس نسبت به شناسایی تولیدکننده داخلی، امکان سنجی ساخت و جایگزینی پنل کنترلی یادشده با استفاده از نمونه‌های داخلی تولید شده و با مشخصات مشابه برای نمونه و به تعداد ۲ دستگاه اقدام شد.
به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، پس از انطباق، انجام بازرسی لازم و تست کارخانه‌ای، محصول ساخته شده برای نصب و تست عملکرد میدانی به ۲ تأسیسات تقویت فشار گاز ارسال شده است.
توکلی با تاکید بر اینکه یک دستگاه از محصول به موازات سیستم وایبرشن Bentley Nevada بر روی توربین NPیک تأسیسات و دستگاه دیگر نیز به موازات سیستم وایبرشن Vibro – Meter بر روی توربین زاریا در تاسیساتی دیگر نصب شده است، یادآور شد: این موضوع با پایش، تست عملکرد میدانی مدت دار و بازرسی‌های فنی مناسب از سوی همکاران شرکت انتقال گاز به طور کامل انجام گرفت و عملکرد مناسب تجهیز مورد تأیید قرار گرفت.
به گفته وی، انجام این پروژه برای اولین بار در سطح شرکت و با هدف قطع وابستگی و نیاز به تأمین از خارج کشور به عنوان برگ زرین دیگری در افتخارات شرکت انتقال گاز ایران ثبت شد.
توکلی یادآور شد: از مزایای اجرای پروژه یادشده و نصب دستگاه بومی وایبرشن، شناسایی مشکلاتی در سیستم خارجیVibro–Meter در یکی از تأسیسات تقویت فشار گاز بوده است که بر این اساس نسبت به بررسی و حل مشکل سیستم خارجی نیز اقدام شد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: با توجه به بومی سازی انجام شده از خرید پنل و کارت‌های کنترلی سیستم وایبرشن خارجی امتناع شده و نسبت به استفاده از توان داخلی برای جایگزینی نمونه بومی سازی شده اقداماتی آغاز شده است.

ایرنا

کلیدواژه

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران

سعیدتوکلی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها