نفت / شناسه خبر: 104593 / تاریخ انتشار : 1398/4/18 14:58
|

طراحی هاب جدید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به‌زودی نهایی می‌شود

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه طراحی هاب جدید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی این هفته به جمع‌بندی می‌رسد، گفت: تولید حدود ۵ تا ۶ میلیون تن محصول برای هاب جدید ماهشهر پیش‌بینی شده است.

نفت امروز / به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی دیروز (دوشنبه، ۱۷ تیرماه) در مجمع عمومی سالانه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه ماهشهر یک هاب قدیمی و مهم صنعت پتروشیمی است و الگوی کاملی از حاکمیت در آن به چشم می‌خورد، اظهار کرد: دو هدف عمده در این منطقه مدنظر قرار دارد که مرحله نخست نگهداشت شرایط موجود با همه الزام‌هاست و بخش دیگر که اهمیت و اولویت بالایی دارد، نگاه توسعه‌ای به این منطقه و جذب و تسهیل سرمایه‌ است که باید حساسیت ویژه‌ای داشته باشد و این روند برای سرمایه‌گذاران جاذبه بسیار داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نقشه کلان ماهشهر توجه به توسعه صنایع پایین‌دست و میان‌دست مدنظر قرار دارد و سند هاب ماهشهر نیز در دست تهیه و اقدام است، افزود: به همین منظور طرح‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده بود از سوی همکاران در حال بازنگری است و امیدواریم تا هفته آینده نهایی و با توجه به ظرفیت خوراک منطقه متناسب شود.

محمدی با اشاره به اینکه در بحث توسعه ماهشهر و طراحی هاب جدید در این هفته به جمع‌بندی خواهیم رسید، گفت: هم‌اکنون برای هاب جدید ماهشهر تولید حدود ۵ تا ۶ میلیون تن محصول پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات تامین خوراک در این منطقه ادامه داد: پلنت‌هایی برای این منطقه تعریف شده است و با بهره‌برداری از طرح بیدبلند خلیج فارس و تأمین خوراک از دیگر مناطق وضع تامین خوراک بهبود خواهد یافت.

محمدی درباره مشکلات نیروی انسانی و روند افزایش بازنشستگان در سال‌های اخیر گفت: با توجه به میزان خروج افراد با سابقه بالا و نگرانی از کاهش نیروی انسانی فنی و کیفی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، طرحی برای ارتقا و پرورش نیروهایی که در بازه زمانی ۵ تا ۱۵ سال سابقه فعالیت فنی دارند تهیه شده که  قرار است تعدادی از این افراد با قابلیت نسبی در مرکز توسعه مدیریت وزارت نفت ارزیابی شوند و در سال‌های آینده در رده مدیران میانی و ارشد فعالیت کنند.

کلیدواژه

طراحی هاب جدید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها