نفت / شناسه خبر: 104591 / تاریخ انتشار : 1398/4/18 17:56
|

بازرسی از ۵۱ هزار تن سازه دریایی در شرکت نفت فلات قاره

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از بازرسی و نظارت ۵۱ هزار تن سازه دریایی، یک میلیون اینچ قطر خط لوله، ۲۵ هزار تن مخزن و ... از سوی واحد بازرسی فنی و خوردگی فلزات این شرکت خبر داد.

نفت امروز /به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، حمید بورد گفت: بازرسی فنی، یکی از مجموعه‌های کلیدی است که با توجه به موقعیت راهبردی این شرکت در دریا، وجود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله، ۲۰۰ سازه دریایی و نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار ارزش دارایی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی در نخستین هم‌اندیشی رؤسای بازرسی فنی و خوردگی فلزات این شرکت با بیان اینکه میزان ضرر و زیان ناشی از خوردگی تاسیسات در کشور عدد بسیار بزرگی است، گفت: با توجه به اینکه تاسیسات این شرکت در دریا با خوردگی بسیار بالایی روبه‌روست، بنابراین باید با بهره‌مندی از تازه‌ترین فناوری‌ها و انجام تعمیرات به‌موقع، از خوردگی و از بین رفتن این تاسیسات ارزشمند جلوگیری کنیم، زیرا اگر میزان خوردگی تاسیسات را حتی یک درصد هم کاهش دهیم رقم بسیار هنگفتی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران بر فرهنگ‌سازی در حوزه بازرسی فنی و خوردگی فلزات تاکید کرد و گفت: همکاران این بخش باید انجام پایش دائمی، نگهداری درست و تعمیرات به‌موقع، فرهنگ بازرسی فنی و جلوگیری از خوردگی فلزات را سرلوحه اقدام‌های خود قرار دهند.

بورد افزود: با توجه به جایگاه علمی، فنی و حاکمیتی بازرسی فنی، مجموعه مدیریت شرکت نفت فلات قاره ایران آماده شنیدن ایده‌های جدید برای انجام بهتر امور است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: انسجام و وحدت رویه در سازمان، جدیت در کار و افزایش بعد علمی بازرسی فنی از مواردی است که سبب ارتقای کار این بخش شده و فواید آن نصیب کل شرکت می‌شود.

در این نشست سیدمهدی میرزاده‌ دهکردی، رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت نفت فلات قاره ایران به تشریح دستاوردهای این واحد و برنامه‌های آینده آن پرداخت.

وی گفت: هدف همه ما حفظ ایمنی تاسیسات از طریق بازرسی‌های مختلف و انجام اصلاحات و کاهش مخاطره‌هاست.

میرزاده دهکردی حلقه مفقوده بازرسی فنی را ضعیف بودن ارتباطات بین ستاد تهران و مناطق عملیاتی دانست و بر افزایش ارتباط دوجانبه و بازدهی کاری این بخش تاکید کرد.

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه گفت: با همکاری واحد آموزش برگزاری بیش از ۱۲ دوره تخصصی بازرسی فنی و مدیریت خوردگی امسال برای همکاران پیش‌بینی شده که تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است. در این دوره‌ها از توانمندی همکاران شرکت به عنوان استادان استفاده می‌شود که افزون بر کاهش هزینه‌ها، سبب ارتقای سطح علمی دوره‌ها نیز شده است.

وی یکی از برنامه‌های آینده را یکپارچه‌سازی دستورعمل‌های این واحد اعلام کرد و گفت: این اقدام به‌زودی پس از بازبینی دستورعمل‌های موجود در مناطق عملیاتی نهایی خواهد شد. برنامه دیگر این واحد بررسی ریشه‌ای دلایل سوراخ شدن خط لوله است که امیدواریم این مهم با توجه به اهمیت خطوط لوله در فعالیت‌های این شرکت به‌زودی به نتیجه برسد.

میرزاده دهکردی به ارائه آماری از فعالیت‌های این واحد در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: این واحد مسئولیت نظارت بر اجرای درست دستورعمل‌ها، استانداردها و روش‌های بازرسی فنی در مورد تاسیسات، خطوط لوله و ... را بر عهده دارد و تاکنون ۶۴ هزار نفر روز بازرسی فنی از سوی این واحد انجام شده است، همچنین ۵۱ هزار تن سازه دریایی، یک میلیون اینچ قطر خط لوله، ۲۵ هزار تن مخزن و ... از سوی این واحد بازرسی و نظارت شده است.

کلیدواژه

شرکت نفت فلات قاره

حمید بورد

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها