نفت / شناسه خبر: 104576 / تاریخ انتشار : 1398/4/17 23:07
|

رویکرد سازمان منطقه ویژه پارس حمایت از کارآفرینان فرهنگی است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: رویکرد این سازمان حمایت از کارآفرینان فرهنگی است که اگر از طریق بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد نهادینه شود می‌تواند به‌خوبی درآمدزا شده ...

نفت امروز /مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: رویکرد این سازمان حمایت از کارآفرینان فرهنگی است که اگر از طریق بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد نهادینه شود می‌تواند به‌خوبی درآمدزا شده و کمک شایانی به اقتصاد استان باشد.

به نقل از سازمان منطقه ویژه انرژی پارس، سیدپیروز موسوی در دیدار با مدیرکل اداره ارشاد استان بوشهر، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری را همسو با هدف و ذات فعالیت سازمان منطقه ویژه پارس در راستای ایجاد سرمایه اجتماعی برشمرد و افزود: از طریق رصد فعالیت‌های هنری و فرهنگی است که می‌توان درک عمیقی از جامعه پیرامونی داشت.

موسوی ادامه داد: درست است که با توجه به شرایط کشور در حالت صرفه‌جویی به سر می‌بریم، اما در دو حوزه ورزش و هنر نمی‌توانیم فعالیت سازمان را متوقف کنیم، زیرا آثار پرهزینه‌ای به همراه دارد.

وی همچنین با اشاره به این نکته که همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری سازمان منطقه ویژه در چارچوب اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی انجام می‌شود، ادامه داد: بسیار خرسندیم که در جوار استانی قرار داریم که سرمایه فرهنگی بکر و منحصربه‌فردی دارد.

موسوی ناشناخته بودن هنر و فرهنگ بوشهر را یکی از موانع پیش‌روی کارآفرینی در این حوزه برشمرد و خواستار معرفی ظرفیت‌های تاریخی، آوایی، نمایشی و ... این استان از سوی اداره کل ارشاد استان شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس با اشاره به ظرافت‌های هنر صنایع دستی شهرستان عسلویه گفت: از شرکت‌های دولتی و خصوصی منطقه خواسته شده است که در جشن‌ها و هدایای خود از این صنایع بهره گیرند.

در ادامه این دیدار، فاطمه کرم‌پور، مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز نگاه سازمان منطقه ویژه در حمایت از فرهنگ و هنر را تحسین برانگیز خواند و اعلام آمادگی کرد که جشنواره‌ها، نمایشگاه‌های کتاب، همایش‌های آیینی و تئاتر، جایزه‌های هنری و ... در پایتخت انرژی کشور برگزار شوند.

وی افزود: تصمیم ما این است که در اجرای برنامه‌های فرهنگی با کار پژوهشی میزان اثرگذاری برنامه‌ها پیش و پس از اجرا سنجیده شود.

کلیدواژه

سازمان منطقه ویژه انرژی پارس

فاطمه کرم‌پور

اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها